bolji propisi logobolji propisi logobolji propisi logobolji propisi logo
  • Početna
  • Vijesti
  • Publikacije
  • O nama
  • Kontaktirajte nas
  • Prijavi se
  • Registracija
✕
HZZO predstavio Jedinstveni kalendar naručivanja
10. siječnja 2020.
Digital Government in Mexico
15. siječnja 2020.

Izmjene regulative HAKOM-a za korisnike usluga i operatore

13. siječnja 2020.

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) predstavila je izmjene i dopune propisa u sektoru telekomunikacija koje su stupile na snagu 1. siječnja 2020. Izmjene su stupile na snagu temeljem analize korisničkih sporova, prigovora korisnika i uočenih problema. Najvažnije novosti tiču se načina sklapanja i raskida ugovora, raskida bez plaćanje naknade za prijevremeni raskid ugovora te pružanje informacija o prijevremenom raskidu ugovora, izmjene u rokovima koji su obveza operatera, rješavanje kvarova, kao i univerzalne usluge. Niže navodimo pojedinosti o izmjenama i dopunama propisa.

Isti načini sklapanja i raskida ugovora – od 1. siječnja 2020. operatori su obvezni omogućiti raskid pretplatničkog ugovora na isti način (putem istih kanala komunikacije) na koji omogućavaju sklapanje ugovora. U svojim općim uvjetima poslovanja obvezni su detaljno navesti načine na koje korisnici mogu zatražiti raskid pretplatničkog ugovora, što uključuje i mogućnost raskida elektroničkim putem i putem telefona te navesti je li za raskid potrebna određena dokumentacija, odnosno podaci za identifikaciju korisnika te o kojoj se dokumentaciji i podacima radi.

Raskid bez plaćanja naknade za prijevremeni raskid – ako korisnik sklapa ugovor u poslovnici, a u dokumentaciji koju potpisuje se obveže proučiti opće uvjete poslovanja ili ostale sastavne dijelove ugovora poput cjelokupnog cjenika naknadno, primjerice preuzimanjem putem interneta, tada ugovor može raskinuti bez plaćanja naknada za raskid ako u sljedeća tri radna dana jasno izjavi da se s uvjetima ne slaže i da odustaje od ugovora. Ako je tom prilikom dobiven i uređaj, mora se vratiti zapakiran. Za sklapanje ugovora izvan poslovnih prostorija ili putem sredstava daljinske komunikacije vrijede stara pravila propisana Zakonom o zaštiti potrošača, koji omogućava ovakav raskid u roku od 14 dana od sklapanja ugovora.

Rokovi koji su obveza operatora – Rok za raskid ugovora kad korisnik ne želi više koristiti usluge u nepokretnoj mreži je skraćen s 12 na maksimalno 5 radnih dana.
Rok za raskid usluge u pokretnim mrežama i dalje ostaje jedan radni dan.
Rok za promjenu operatora u nepokretnoj mreži smanjen je s 45 na maksimalno 30 dana. Prijenos ugovora s jedne na drugu osobu se mora obaviti u maksimalnom roku od tri radna dana. Privremeno isključenje usluga se mora obaviti u najviše pet radnih dana ako korisnik nije sam zatražio kasniji datum privremenog isključenja.

Informacije o uvjetima prijevremenog raskida ugovora – Operator je obvezan u svako vrijeme, bez odgode, a najkasnije u roku od dva radna dana i u zatraženom obliku dati korisniku informaciju o iznosu dugovanja u slučaju prijevremenog raskida ugovora te načinu uplate na način da krajnji korisnik dobije informaciju o ostvarenim popustima na proizvode i usluge, kao i mjesečnim naknadama za ostatak razdoblja obveznog trajanja pretplatničkog ugovora. Zahtjev krajnjeg korisnika može biti podnesen usmeno, pisanim ili elektroničkim putem, pri čemu informacija o iznosu dugovanja mora sadržavati datum izračuna te datum početka i kraja ugovorne obveze.

Kvarovi – Dosad je operator bio obvezan otkloniti kvar na opremi dodijeljenoj korisniku u roku od 5 dana, a od 1. siječnja i sve druge kvarove iz područja njegove odgovornosti mora otkloniti u roku od maksimalnih 15 dana od dana prijave kvara. U protivnom, nakon isteka 15 dana, korisnik ima pravo na raskid pretplatničkog ugovora ili pravo na obeštećenje u visini od 240 kuna po svakom naknadnom danu kašnjenja ako kvar nije bio uzrokovan višom silom ili krivnjom korisnika. Nakon prijave kvara, operator je obvezan u svakom trenutku korisniku telefonskim i/ili elektroničkim putem omogućiti praćenje statusa prijave kvara.

Univerzalna usluga – Nova godina donosi povećanje brzine pristupa internetu u okviru pružanja univerzalne usluge s najmanje 1 Mbit/s na najmanje 4 Mbit/s za sve korisnike koji to zatraže, a imaju ugovoren pristup internetu preko tarife univerzalne usluge ili će ju tek ugovoriti. Posebni maloprodajni paket brzine prijenosa podataka od najmanje 4 Mbit/s downloada i 512 kbit/s uploada bit će dostupan svim korisnicima koji nemaju tehničku mogućnost korištenja standardnih paketa ponuđenih na tržištu od 1. siječnja 2020. Socijalno ugrožena skupina krajnjih korisnika, osim minimalno dostupne brzine prijenosa od 4Mbit/s (paket MAXnet mini), imat će pravo popusta od 50% i 50% popusta na naknadu za opciju neograničenog prometa.

Poveznica

Share

Odgovori Otkaži odgovor

Ukoliko želite ostaviti komentar, morate se prijaviti.

boljipropisi.hr1x

Izradu internetske stranice sufinancirala je Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj
Sadržaj internetske stranice isključiva je odgovornost tvrtke Apsolon d.o.o.

Više o samom projektu pročitajte u članku na linku

© 2019 boljipropisi. All Rights Reserved. Uvjeti korištenja i politika zaštite privatnosti
      Stranica boljipropisi.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Više o kolačićima pročitajte ovdje. Za potpunu funkcionalnost ovog weba omogućite spremanje kolačića klikom na Prihvaćam
      Politika privatnosti i korištenje kolačića

      Privacy Overview

      This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
      Necessary
      Uvijek omogućeno
      Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
      Non-necessary
      Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
      Spremi i prihvati